CURS 2016/17

El Centre Obert és un servei municipal gratuït que vol fer una tasca preventiva, donant suport,estimulant i potenciant la personalitat dels xiquets/es des del temps de lleure, i amb una especial atenció als infants en situació de risc.

dilluns, 2 de setembre del 2013

UN RESUM DEL CURS PASSAT...

L'última entrada del blogg la vam fer al gener d'aquest any. Des de llavors han passat i hem fet moltes coses; la última unes més que merescudes vacances!!!
Però rebobinem... Breument aquí teniu 5 cèntims de les temàtiques i activitats que vam fer:

- febrer: revisió i treball al voltant de les nostres normes i de bons valors de la mà de Carles l'electricista de l'Ajuntament i de 3 mares d'infants del Centre Obert que ens van visitar, celebració del dijous jarder, visita guiada a l'Expojota a l'edifici de l'Ajuntament vell...

- març: "Poesia...cada dia"...al voltant d'aquesta frase vam realitzar un seguit d'activitats i jocs poètics: elaboració d'un abecedari poètic a partir de fotografies fetes pels xiquets/es, realització d'un poema escalonat fet amb grup, el joc de les vocals, confecció de galetes poètiques amb totes les lletres, participació en la celebració del Dia Mundial de la poesia a la Biblioteca municipal...

- abril: com ja ve sent costum dediquem aquest mes a preparar punts de llibre i roses per les paradetes que muntem al municipi. Enguany les nostres roses van ser ben llèpoles ( eren piruletes de xocolata) i els punts de llibre amb motius del sant i amb uns monstres ben terrorífics.

- maig: a principis d'aquest mes vam celebrar els nostres 5 anyets!!! I ho vam voler fer a lo gran perquè en moments com els actuals és un motiu de celebració poder estar oferint un servei com aquest als infants del nostre municipi. Es va realitzar un petit acte institucional a l'Ajuntament a càrreg de l'alcalde, la regidora de qualitat de vida i la directora del Centre Obert, es van passar fotografies d'aquests 5 anys i es va fer un petit berenar amb pastís inclòs per tots/es els que van voler acompanyar-nos...Un dia molt especial!

Jana, la nostra voluntària europea que va iniciar la seva tasca el mes de gener, va organitzar amb la resta de companys una activitat per donar a conèixer els seus paisos de procedència: un puzzle gegant i un bingo; els menuts van xalar de valent!

També vam participar en el taller per celebrar el Dia del reciclatge a la Biblioteca.

I el dia 28, Dia Mundial del Joc, novament a l'Hort de Cruells vam passar una tarda ben juganera organitzant, aquesta vegada, un seguit de jocs cantats i ballats i un taller per confeccionar una castanyola... i per rematar-ho, un bon gelat!

- juny: ens va passar volant aquest mes... Vam preparar els dossiers amb el material escolar realitzat durant el curs, una trobada lúdica amb les famílies al'Hort de Cruells i preparar les dues activitats estrella del final de curs:

* el viatge de final de curs a Port Aventura, que es va poder realitzar gràcies al suport de la Fundació Port Aventura. Un dia molt i molt bonic; els infants pagaven amb les seues cares...desbordaven felicitat. Per molts va ser una oportunitat que la seva família no els pot oferir i això...no té preu!!!

* i l'11ena. Trobada de Centres Oberts de les Terres de l’Ebre organitzada pel nostre centre a l’escola de Roquetes. Vam preparar un seguit de tallers de jota, percussió, hip-hop i de cant coral que tots els infants, aproximadament uns 200, van realitzar durant el matí. Després de dinar i refrescar-nos en uns gelats, tothom va ballar al ritme de la batucada que va clausurar la jornada festiva. Tots els infants es van endur de record una baralluga feta a mà.